W związku z pandemią koronawirusa, w celu ograniczenia kontaktu fizycznego klientów podczas dokonywania płatności kartowych, organizacje płatnicze- Visa i Mastercard, na wniosek Związku Banków Polskich, podjęły decyzję o wprowadzeniu zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez wprowadzenia kodu PIN) z 50 zł do 100 zł.*

*Klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogą nie być proszeni o autoryzację transakcji. To, czy transakcja będzie wymagała autoryzacji, zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany o nowy limit. Oznacza to, że jeszcze przez pewien okres może się zdarzyć, że przy transakcji np. 60 zł w jednym sklepie klient zostanie poproszony o kod PIN, a w innym nie.

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta bankomatowa?

Niezwłocznie zgłoś taką sytuację telefonicznie: (+48) 828-828-828 lub (+48) 86 215 50 50 czy też osobiście w dowolnej jednostce Banku Polskiej Spółdzielczości lub Banku Spółdzielczego. Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane od momentu zgłoszenia zastrzeżenia karty.