UWAGA! Wymogiem korzystania z MojeID jest dostęp do bankowości elektronicznej oraz podany w Banku adresu e-mail. Adres ten można podać zarówno w Placówkach Banku jak i w bankowości elektronicznej w zakładce Ustawienia --> Moje Dane.
 
Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu. Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany
Więcej informacji o mojeID znajdziesz tutaj: https://www.mojeid.pl/
 
Czym jest MojeID
 
MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online. MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
 
Korzystanie z mojeID jest bardzo proste i intuicyjne. Wszędzie gdzie wymagany jest profil zaufany można zalogować się za pomocą mojeID nieważne czy to pierwsze logowanie, kolejne logowanie czy logowanie do istniejącego już profilu zaufanego.
 
Poniżej na przykładzie Internetowego Konta Pacjenta (IKP) zostanie przedstawiony proces logowania poprzez mojeID.
  1. Zawsze zaczynamy od usługi czy strony na której chcemy się zalogować. W tym przypadku jest to IKP. Klikamy "Zaloguj się" i następnie "Zaloguj się na IKP".
  2. Zostaniemy przeniesieni na stronę wyboru sposobu logowania. Należy wyszukać kafelka z nazwami banków i kliknąć na kafelek z logami SGB Bank i Bank BPS. Są to banki zrzeszające Banki Spółdzielcze taki jak nasz.
  3. Kolejno zostaniemy przekierowani do strony wyszukiwania konkretnego Banku Spółdzielczego. Można nas wyszukać albo rozwijając listy z województwami i bankami albo wyszukując frazę "Będzin". Po wybraniu naszego banku należy kliknąć "ZALOGUJ SIĘ"
  4. Ostatnim krokiem jest zalogowanie się do bankowości elektronicznej za pomocą identyfikatora i hasła. Logowanie za każdym razem trzeba będzie potwierdzić aktualną metodą uwierzytelniającą (Kody SMS, Aplikacja Nasz Bank). Po zalogowaniu się wyskoczy wniosek o udostępnienie danych w celu zalogowania się na konto IKP. Należy uważnie sprawdzić poprawność wyświetlonych danych osobowych i kliknąć "Akceptuj" i ponownie potwierdzić aktualną metodą uwierzytelniającą. Po udanym potwierdzeniu zostaniemy z powrotem przekierowani do IKP.
 
Pytania i odpowiedzi
 
1. Co to jest mojeID?
 
MojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
 
2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
 
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
 
3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?
 
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
 
4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
 
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
 
5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
 
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.
 

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta bankomatowa?

Niezwłocznie zgłoś taką sytuację telefonicznie: (+48) 828-828-828 lub (+48) 86 215 50 50 czy też osobiście w dowolnej jednostce Banku Polskiej Spółdzielczości lub Banku Spółdzielczego. Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane od momentu zgłoszenia zastrzeżenia karty.