Komunikaty Zarządu

 

Bezpieczeństwo eBankowości

secure

Chroń swoją tożsamość

muszla.01.300x169.jpg

Gwarancje

bfg baner

Wsparcie dla klientów - COVID 19

 

tarcza antykryzysowa 200x126

Aplikacja Mobilna Nasz Bank

NaszBank logo 1024px

Bankowość elektroniczna

logowanie 3

Wspieramy

wspieramy mks

Inne usługi Bankowe

Przedstawiamy Państwu naszą ofertę innych usług Bankowych:

Apple Pay

apple pay v baner 750x200

Apple Pay w naszym banku. Płać wygodniej, szybciej, bezpieczniej.

 

Płacąc za pomocą Apple Pay, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej naszego banku. Takie transakcje są łatwe, bezpieczne i poufne. Zyskujesz też wygodę – teraz na zakupy nie musisz zabierać portfela bo wystarczy, że masz ze sobą swojego iPhone’a.

Płacąc za pomocą Apple Pay poprzez iPhone’a, Apple Watch, iPada lub Maca*, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej naszego banku. Płacenie z Apple Pay jest proste, a usługa działa z urządzeniami, których używasz na co dzień. Dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Płacenie w sklepach, aplikacjach mobilnych (czyli popularnych „apkach”) i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.

 

Zabezpieczenia i prywatność

Karta płatnicza naszego banku z Apple Pay. Bezpieczniejsze, bardziej poufne płatności.

Podczas zakupów Apple Pay wykorzystuje numer przypisany konkretnemu urządzeniu i unikalny kod transakcji. Pełny numer karty nigdy nie jest przechowywany w urządzeniu ani na serwerach Apple i nie może być udostępniany sprzedawcom. Apple Pay nie zachowuje danych o transakcjach, które dałoby się powiązać z Twoją tożsamością, zatem wszystkich zakupów dokonujesz całkowicie poufnie.

Jak dodać kartę?

Dodanie karty płatniczej do usługi Apple Pay jest proste. Poniżej podpowiadamy, jak to zrobić.

 

iPhone

• Otwórz aplikację Wallet.

• Stuknij znak „+” w prawym górnym rogu.

• Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes lub wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.

 

Apple Watch

• Otwórz aplikację Apple Watch w iPhonie.

• Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.

• Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.

 

iPad

• Przejdź do Ustawień.

• Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.

• Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPada.

 

MacBook Pro z czytnikiem Touch ID

• Otwórz Preferencje systemowe.

• Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę”.

• Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro.

Jak płacić?

 

Z Apple Pay płacisz szybciej i bezpieczniej.

 

Płatności w sklepach

Apple Pay to bezpieczniejszy i szybszy sposób płacenia w sklepach za pomocą iPhone’a i Apple Watch. Będąc przy kasie, możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień*.

Aby zapłacić przy użyciu Face ID, kliknij dwukrotnie boczny przycisk, spójrz na ekran, a następnie zbliż iPhone’a do czytnika. Jeśli chcesz zapłacić przy użyciu Touch ID, zbliż iPhone’a do czytnika, trzymając palec na czujniku Touch ID.

Płacąc zegarkiem Apple Watch, kliknij dwukrotnie boczny przycisk i zbliż Apple Watch do czytnika.

 

Płacenie w apkach i witrynach internetowych

Apple Pay to prostsza i szybsza metoda płacenia w aplikacjach i internecie, która nie wymaga zakładania kont ani wypełniania długich formularzy*.

Aby za pomocą iPhone’a lub iPada zapłacić w aplikacji lub witrynie internetowej otwartej w Safari, wybierz Apple Pay na etapie finalizowania transakcji i dokonaj płatności, korzystając z Face ID lub Touch ID.

Aby zapłacić w witrynie internetowej otwartej w Safari na Macu, wybierz Apple Pay i dokonaj płatności, korzystając z iPhone’a lub zegarka Apple Watch. Na MacBooku Pro możesz płacić, używając Touch ID na pasku Touch Bar.

 

 

*Lista urządzeń zgodnych z Apple Pay jest dostępna na stronie: support.apple.com/km207105.

Gdzie można płacić?

 

Apple Pay działa wszędzie tam, gdzie widnieją poniższe symbole:

 

apple pay

Google Pay

google pay bannery 750x200px

Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia telefonem z systemem Android.

 

Aplikacja ta bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach stacjonarnych posiadających terminale płatnicze akceptujące płatności zbliżeniowe oraz w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay. Płatności mobilne za pomocą telefonu są możliwe w tysiącach miejsc - sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych czy podczas zakupów online. W sklepach można wygodnie zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe - tak samo jak kartą.

 

Jak korzystać?

 

Pobierz darmową aplikację Google PayTM ze sklepu Google Play (musisz mieć konto Google i zaakceptować warunki usługi). Zarejestruj się w aplikacji i dodaj kartę Twojego Banku, postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie urządzenia (musisz posiadać urządzenie mobilne obsługujące technologię NFC oraz telefon z Androidem w wersji 5.0 „Lollipop” lub wyższej). Gotowe! Płać telefonem lub zegarkiem jak karta - wybudzając go i zbliżając do terminala płatniczego! Musisz posiadać aktualną kartę kredytową debetową lub prepaid.

 

Jak płacić z Google Pay?

 

  1. Włącz ekran telefonu, a potem odblokuj telefon. Nie musisz otwierać aplikacji Google Pay.
  2. Przyłóż tylną część telefonu do terminala na kilka sekund. Gdy już zapłacisz, na ekranie zobaczysz niebieską ikonę potwierdzenia.
  3. Postępuj według instrukcji widocznych na ekranie, jeśli się pojawią. Niektóre sklepy używają starszego oprogramowania, które pyta o PIN lub podpis. W takim przypadku postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

 

Płatności zegarkiem

 

Google Pay możesz używać także wtedy, gdy chcesz zapłacić swoim zegarkiem. To możliwe, jeśli tylko Twój smartwatch posiada system operacyjny Wear OS w wersji co najmniej 2.0 oraz ma wbudowany moduł NFC służący do płatności zbliżeniowych.

 

Dodawanie karty do zegarka:

  1. Na zegarku otwórz aplikację Google Pay.
  2. Wybierz "Zacznij korzystać".
  3. Ustaw blokadę ekranu.
  4. Aby dodać kartę, postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Uwaga: wykonanie tych czynności spowoduje dodanie karty w aplikacji Google Pay na zegarku (nie na telefonie).
  5. Karta pojawi się na zegarku.

 

Płacenie kartą w zegarku:

 

  1. Na zegarku otwórz aplikację Google Pay Google Pay.
  2. Przytrzymaj zegarek nad terminalem do płatności zbliżeniowych, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy lub poczujesz w zegarku wibracje.
  3. Jeśli wyświetli się prośba, wybierz kartę „kredytową” (niezależnie od rodzaju karty).
  4. W przypadku transakcji kartami debetowymi być może trzeba będzie podać kod PIN. Wpisz kod PIN, który masz ustalony w banku.

 

Bezpieczeństwo

 

Co jeśli zgubiłem telefon lub ktoś mi go ukradł?

 

Gdy Twój telefon jest odblokowany, ktoś może użyć go do robienia zakupów w sklepach. Jeśli nie możesz znaleźć telefonu lub został on skradziony, możesz go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie. Jeżeli zablokujesz urządzenie, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy znajdziesz swoje urządzenie, odblokuj je i dodaj jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay. Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.

 

Czy korzystanie z Google Pay jest bezpieczne?

 

Google Pay dba o bezpieczeństwo Twojej karty na kilka sposobów. Przede wszystkim dane Twojej karty są zaszyfrowane i przechowywane na bezpiecznym serwerze. Korzystając z Google Pay, sprzedawca widzi numer konta wirtualnego przypisany do Twojej karty, której dane pozostają bezpieczne. Zanim zaczniesz korzystać z Google Pay, musisz ustawić ekran blokady urządzenia - gdy jej nie będzie, aplikacja usunie z Twojego telefonu numer konta wirtualnego.

 

Kiedy dane mojej karty zostaną powiązane z kontem Google?

 

Dane Twojej karty zostaną powiązane z kontem Google, gdy:

kupisz produkt lub usługę Google (np. aplikację czy film w Google Play),

dodasz karty bezpośrednio w aplikacji Google Pay lub przeglądarce Chrome.

 

Więcej informacji na temat danych Twoich kart zapisanych w Google znajdziesz na pay.google.com

 

Garmin Pay

garmin pay baner 720x200

Garmin Pay – płać za zakupy zegarkiem

 

Usługa Garmin Pay to usługa transakcji zbliżeniowych, opracowana z myślą o osobach będących w ciągłym ruchu. Niezależnie od tego, czy chcesz wypić filiżankę kawy po porannym biegu, czy przekąsić coś podczas przejażdżki, Garmin Pay umożliwia szybkie i proste dokonywanie zakupów wyłącznie przy użyciu zegarka. Nie masz portfela? Nie masz telefonu? Nie ma problemu.

 

Co to jest Garmin Pay

 

Garmin Pay to usługa mobilnych płatności zbliżeniowych realizowanych zegarkiem Garmin, po dodaniu karty płatniczej do cyfrowego portfela. Dzięki usłudze, płacąc zegarkiem, możesz korzystać z tych samych kart płatniczych, których używasz na co dzień.  Usługa Garmin Pay działa z wieloma rodzajami kart kredytowych i debetowych, w tym z kartami Visa® i Mastercard®. Wystarczy dodać je do wirtualnego portfela w zegarku, aby można było korzystać z zachęt i nagród zapewnianych w związku z korzystaniem z karty.

 

Obsługa usługi Garmin Pay:

Obecnie do dokonywania płatności można używać następujących urządzeń Garmin

 

Jak zacząć korzystać?

 

  1. Pobierz aplikację Garmin Connect na telefon z systemem Android lub iOS. 
  2. W aplikacji Garmin Connect Mobile wyszukaj swój zegarek i połącz go z aplikacją używając przycisku „synchronizuj”. W aplikacji wybierz opcję Garmin Pay, a następnie Utwórz portfel.
  3. Dodaj kartę, wprowadź dane karty, zaakceptuj warunki korzystania z usługi.
  4. Potwierdź dodanie karty kodem SMS.

 

Jak płacić zegarkiem?

 

Wystarczą dwa kroki, aby uzyskać dostęp do usługi:

 

  1. Na zegarku wybierz portfel – naciśnij i przytrzymaj przycisk akcji/menu i wybierz ikonę portfela.
  2. Wpisz 4-cyfrowe hasło i przyłóż zegarek do terminala.

To wszystko. Nie trzeba wyjmować telefonu, karty ani pieniędzy.

 

Prywatność i zabezpieczenia – płać bez obaw z Garmin Pay

 

Usługa Garmin Pay chroni dane użytkownika, wykorzystując przypisane do danego zegarka numery kart i kody transakcji za każdym razem, gdy użytkownik dokonuje płatności. Numer posiadanej karty nie jest przechowywany w urządzeniu ani na serwerach Garmin. Nie zostaje również przekazany sprzedawcy podczas dokonywania płatności. Możesz dzięki temu płacić bez obaw..

 

Najczęściej zadawane pytania

 

1. Które karty mogę dodać do usług?

 

Wszystkie karty wydane w Grupie BPS z wyłączeniem Naklejki zbliżeniowej i karty wydanej do Podstawowego Rachunku Płatniczego

 

2. Gdzie mogę płacić za pomocą usługi Garmin Pay? 

 

Wszędzie tam, gdzie dostępne są płatności zbliżeniowe. Szukaj miejsc oznaczonych logo:

logo

 

3. Czy płacenie w ten sposób jest bezpieczne?\

 

Tak. Usługa Garmin Pay chroni dane użytkownika. Oryginalny numer karty zostaje zastąpiony cyfrowym zamiennikiem, tzw. tokenem. Dzięki temu numer posiadanej karty fizycznej nie jest przechowywany w zegarku ani na serwerach dostawcy usługi. Nie jest również przekazywany sprzedawcy podczas dokonywania płatności. 

 

4. Czy, żeby zapłacić, muszę mieć przy sobie telefon?

 

Nie, wystarczy zegarek z dodaną wcześniej kartą.

 

5. Czy muszę mieć dostęp do Internetu, żeby korzystać z usług?

 

Nie, dostęp do Internetu niezbędny jest tylko w czasie dodawania karty do cyfrowego portfela.

 

6. Czy mogę do usługi dodać więcej niż jedną kartę?

 

Tak, można dodać więcej niż jedną kartę.

 

 

Fitbit Pay

fitbit pay baner 750x200

Fitbit Pay – płać za zakupy zegarkiem

 

Fitbit Pay to usługa mobilnych płatności zbliżeniowych, która umożliwia klientom dokonywanie zakupów w sklepach za pomocą zegarków. Z Fitbit Pay możesz korzystać wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe. Usługa Fitbit Pay działa z kartami kredytowymi i debetowymi Visa® i Mastercard®. Wystarczy dodać je do wirtualnego portfela w zegarku.

 

Jakie modele zegarków obsługują funkcję Fitbit Pay?

Z płatności Fitbit Pay możesz korzystać na urządzeniach: Fitbit Versa 2, Fitbit Versa 2 Special Edition, Fitbit Charge 3 Special Edition, Fitbit Ionic

Tutaj znajdziesz aktualną listę urządzeń

 

Jak zacząć korzystać?

 

Aby rozpocząć korzystanie z usługi,

  1. Pobierz najnowszą wersję aplikacji Fitbit na smartfona
  2. Upewnij się, że zegarek Fitbit jest naładowany
  3. Otwórz aplikację Fitbit na swoim telefonie i przejdź do ustawień zegarka
  4. Stuknij Fitbit Wallet i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać kartę
  5. Jeśli nie utworzyłeś wcześniej kodu PIN dla swojego zegarka, zostaniesz poproszony o jego ustawienie
  6. Wprowadź dane swojej karty
  7. Przeczytaj i zaakceptuj Regulamin
  8. Wprowadź kod uwierzytelniający, który otrzymasz w formie SMS na swój numer telefonu komórkowego, zarejestrowany w naszym systemie.

 

Jak płacić z Fitbit Pay?

 

Aby zapłacić zegarkiem:

  1. Naciśnij i przytrzymaj lewy przycisk na zegarku przez 2 sekundy. Przesuń palcem do ekranu płatności, jeśli nie jest wyświetlany
  2. Jeśli pojawi się monit, wprowadź 4-cyfrowy kod PIN zegarka. Twoja domyślna karta pojawi się na ekranie
  3. Aby zapłacić domyślną kartą, przytrzymaj nadgarstek w pobliżu terminala płatniczego
  4. Gdy płatność się powiedzie, zegarek wibruje, a na ekranie pojawi się potwierdzenie

 

Najczęściej zadawane pytania

 

1. Które karty mogę dodać do usług?

 

Wszystkie karty wydane w Grupie BPS z wyłączeniem Naklejki zbliżeniowej i karty wydanej do Podstawowego Rachunku Płatniczego

 

2. Gdzie mogę płacić za pomocą usługi Garmin Pay?

 

Wszędzie tam, gdzie dostępne są płatności zbliżeniowe. Szukaj miejsc oznaczonych logo:

  logo

 

3. Czy płacenie w ten sposób jest bezpieczne?

 

Tak. Usługa Fitbit Pay chroni dane użytkownika. Oryginalny numer karty zostaje zastąpiony cyfrowym zamiennikiem, tzw. tokenem. Dzięki temu numer posiadanej karty fizycznej nie jest przechowywany w zegarku ani na serwerach dostawcy usługi. Nie jest również przekazywany sprzedawcy podczas dokonywania

płatności.

 

4. Czy, żeby zapłacić, muszę mieć przy sobie telefon?

 

Nie, wystarczy zegarek z dodaną wcześniej kartą.

 

5. Czy muszę mieć dostęp do Internetu, żeby korzystać z usług?

 

Nie, dostęp do Internetu niezbędny jest tylko w czasie dodawania karty do cyfrowego portfela.

 

6. Czy mogę do usługi dodać więcej niż jedną kartę?

 

Tak, można dodać więcej niż jedną kartę.

 

Doładowania telefonów komórkowych

Gdzie?

 

Doładuj swój telefon!

Teraz masz możliwość bezprowizyjnego doładowania telefonu komórkowego na kartę. Usługa dostępna jest z poziomu Systemu Bankowości Internetowej oraz w okienkach bankowych. Dzięki niej zasilisz wybrany przez Ciebie numer telefonu o każdej porze dnia i nocy nie wychodząc z domu.

Korzyści korzystania z doładowań w Banku:

  • szybkość - konto telefonu zostaje doładowane bezpośrednio po wykonaniu operacji w Systemie Bankowości Internetowej lub w okienku bankowym
  • dostępność przez 24h - doładowania są dostępne przez całą dobę
  • możliwość korzystania z wszystkich promocji organizowanych przez operatorów komórkowych

Aby dowiedzieć się więcej o procesie doładowania telefonu komórkowego prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. Zapraszamy również do naszych placówek. Nasza doświadczona kadra udzieli Państwu wszelkich informacji.

Naszym partnerem biznesowym przy doładowaniach telefonów komórkowych jest firma Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie, posiadająca duże doświadczenie w usługach pre-paid oraz innych produktach związanych z telefonią komórkową i internetem. Od kilku lat współpracuje z wieloma bankami na terenie całego kraju.

 

Jak?

 

Poniżej podajemy dwa sposoby doładowania telefonu na kartę:

  1. Doładowanie jednorazowe - standardowy rodzaj doładowania, w którym przy każdym zleceniu podajemy wszystkie dane dotyczące operatora sieci, kwoty zasilenia oraz numer doładowywanego telefonu. W tym przypadku musimy również za każdym razem zautoryzować zlecenie za pomocą hasła jednorazowego,
  2. Doładowanie zdefiniowane - w którym tworzymy szablon przyszłych doładowań podając operatora sieci oraz zasilany numer telefonu. Szablon autoryzujemy tylko raz podczas jego zapisywania. Realizacja szablonu nie wymaga już uwierzytelnienia hasłem jednorazowym.

Faktura VAT?

Aby otrzymywać faktury VAT należy zarejestrować dane firmy oraz numery zasilanych telefonów na stronie internetowej Blue Media pod adresem zasilenia.faktura.pl. Od tego momentu, po każdym doładowaniu, otrzymasz fakturę w formie pliku PDF na wskazany w formularzu adres email. Cały proces rejestracji nie powinien zająć dłużej niż kilka minut.

Aby poprawnie przejść przez proces rejestracji przygotuj następujące informacje:

  1. dane firmy, które znajdą się na fakturze VAT (NIP, nazwa firmy, adres siedziby, telefon kontaktowy i opcjonalnie fax),
  2. adres email, na który będą przekazywane faktury w postaci pliku PDF,
  3. numery telefonów, po zasileniu których będziemy przekazywać faktury.

Przed rozpoczęciem korzystania z usługi zapoznaj się z Regulaminem usługi doładowania telefonów pre-paid.

Przekazy zagraniczne - Money Gram

 logo

 

Przekazy pieniężne MoneyGram

 

MoneyGram to usługa przekazów pieniężnych pomiędzy osobami fizycznymi która umożliwia klientom odbieranie pieniędzy na całym świecie w ciągu kilku minut

U nas możesz odebrać przekazy z następujących Państw:

Włochy, Wielka Brytania, Irlandia, Hiszpania, USA, Grecja, Cypr, Holandia, Szwecja, Norwegia, Niemcy, Kanada, Islandia, Ukraina, Dania.

Środki wypłacane są w złotówkach.

 

MoneyGram to:

  • szybkość - pieniądze są dostarczane w 10 minut

  • wygoda - około 157 000 punktów w ponad 180 krajach

  • prostota - aby odebrać przekaz nie potrzeba mieć konta w banku, wystarczy wypełnić prosty formularz

  • wiarygodność - współpracujemy z wiarygodnymi partnerami takimi jak banki.

 

 

SMS Banking

sms banking w banku spółdzielczym

 
SMS BANKING to usługa zapewniająca dostęp do informacji o stanie środków na koncie bankowym za pośrednictwem telefonu komórkowego, w dowolnym miejscu, w którym działa telefon klienta. Usługa SMS-banking pozwala na:
 
  • wysyłanie SMS po powstaniu dokumentu uznaniowego (wiadomość taką klient otrzymuje już w ciągu kilku sekund od czasu powstania operacji),
  • wysyłanie SMS po zmianie salda, zawieracy nazwę rachunku, bieżące saldo i wolne środki.
 
Gdziekolwiek jesteś, wiesz ile masz środków na swoim koncie!

 

Skrytki Sejfowe

Skrytki i depozyty bankowe

 

Dbając o Państwa poczucie bezpieczeństwa oferujemy bankowe skrytki sejfowe – na wszelkie wartościowe przedmioty. Nasze skrytki gwarantują bezpieczeństwo - mają odpowiednio mocną konstrukcję, znajdują się w specjalnie zbudowanych i chronionych pomieszczeniach Banku.

Informujemy że ta strone używa plików cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” cookies (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu: dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;

w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

 

W ramach serwisu mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:

 

W ramach usługi Internet Banking stosowane są dwa rodzaje plików cookies sesyjnych:

IBSTAT:

Zakładane tylko w momencie, kiedy połączenie z bankiem szyfrowane jest bezpiecznym protokołem SSL. Przechowuje tymczasowy klucz generowany dynamicznie dla każdej wyświetlanej strony serwisu w celu identyfikacji stanu połączenia. Niezbędne do poprawnego działania serwisu.

IB:

Zakładane tylko w momencie, kiedy połączenie z bankiem szyfrowane jest bezpiecznym protokołem SSL. Przechowuje klucz sesji Klienta w celu identyfikacji użytkownika dla serwisu IB. Niezbędne do poprawnego działania serwisu.

Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies, w serwisie stosowane są następujące ich rodzaje:

·  „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

· „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

· „analityczne” wykorzystywane aby zrozumieć, usprawnić oraz prowadzić badania na temat funkcji odświeżalności serwisu , popularności podstron, oraz ilości wejść z innych witryn, informacji o aplikacji lub urządzeniach z jakich generowane są wejścia.

Jak wyłączyć pliki Cookies w przeglądarce ?

Każdy użytkownik Internetu może dostosować poziom akceptacji plików cookies do swoich preferencji, w tym całkowicie zablokować możliwość pozostawiania plików cookies. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym banku z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

Użytkownicy korzystający z urządzenia przenośnego (telefon, smartfon, tablet), powinni zapoznać się z opcjami dotyczącymi ochrony prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta urządzenia mobilnego. Przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Twoim urządzeniu końcowym i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.

Informacje na temat ustawień lub całkowitego wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach dostępne są na poniższych stronach producentów popularnych przeglądarek, lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.