Komunikaty Zarządu

 

Bezpieczeństwo eBankowości

secure

Chroń swoją tożsamość

muszla.01.300x169.jpg

Gwarancje

bfg baner

Wsparcie dla klientów - COVID 19

 

tarcza antykryzysowa 200x126

Aplikacja Mobilna Nasz Bank

NaszBank logo 1024px

Bankowość elektroniczna

logowanie 3

Wspieramy

wspieramy mks

Ważna Informacja

IMG 20190802 124833 Nowy sposób płatności kartą w Internecie od 1 stycznia 2021 r. 


 

 

Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, tj. Rozporządzeniem PSD2, od 1 stycznia 2021 roku, transakcje kartowe wykonywane w Internecie muszą być potwierdzane dodatkowym elementem zabezpieczającym.

Obecnie jednym z zabezpieczeń transakcji internetowych wykonywanych za pośrednictwem karty jest kod 3D Secure - jednorazowy kod przesyłany w wiadomości SMS w celu zatwierdzenia transakcji. Od 1 stycznia 2021 roku każdy użytkownik karty, który płaci kartą w Internecie, musi posiadać dodatkowy kod PIN.


Kod PIN do transakcji internetowych będzie ustalany przez Użytkownika karty jednorazowo i skutkować będzie dla wszystkich posiadanych kart oraz tych wydanych w przyszłości, tj. jeden kod PIN do wszystkich kart wydanych przez ten sam bank.
W przypadku, gdy Użytkownik karty nie ustawi kodu PIN, wszystkie transakcje internetowe realizowane po 1 stycznia 2021 roku będą nieskuteczne (odrzucane).

Po ustaleniu kodu PIN do transakcji internetowych, przebieg uwierzytelnienia transakcji będzie wyglądał następująco: na pierwszym ekranie Użytkownik karty zostanie poproszony o wprowadzenie kodu PIN do transakcji internetowych, a dopiero po jego poprawnym wprowadzeniu, zostanie wysłany SMS (kod 3D Secure) i wyświetlony ekran z prośbą o wprowadzenie jednorazowego kodu SMS.



Jak ustawić kod PIN


 

 

W celu zdefiniowania kodu PIN do transakcji internetowych proszę postępować z zgodnie z poniższą instrukcją:

1. zaloguj się do portalu KartoSFERA na stronie https://www.kartosfera.pl/ (portal do obsługi kart wydanych przez nasz Bank). Jeżeli nigdy nie używałeś portalu KartoSFERA przed logowaniem dokonaj rejestracji.
2. po zalogowaniu przejdź do zakładki „3D Secure” i ustaw 4-cyforwy kod PIN do transakcji internetowych (podając go w miejscu oznaczonym „Ustaw odpowiedź”). Kod PIN do transakcji internetowych ustalasz raz, obowiązuje on dla wszystkich Twoich kart. Kod PIN do transakcji internetowych możesz zmienić w dowolnym momencie wpisując inny kod w polu „Ustaw odpowiedź” i klikając „Akceptuj”;
3. jeśli wpiszesz hasło dłuższe niż 4 znaki lub złożone z liter, wyświetlony zostanie komunikat „Wystąpił błąd, spróbuj jeszcze raz …”
4. po wprowadzeniu poprawnego kodu PIN naciśnij przycisk „Akceptuj”. Otrzymasz kod SMS (na numer telefonu podany w Banku), który należy wprowadzić na kolejnym ekranie.
5. wprowadź jednorazowy kod SMS oraz naciśnij „Potwierdź”. Jeżeli kod został wprowadzony poprawnie, w górnej części przeglądarki zostanie wyświetlony komunikat „Odpowiedź na pytanie uwierzytelniające została ustawiona”.


Od tej chwili podczas transakcji internetowych, będziesz proszony w pierwszej kolejności o podanie kodu PIN (zostanie wyświetlony komunikat „Proszę o podanie kodu PIN”) a po jego poprawnym wprowadzeniu, otrzymasz jednorazowe hasło SMS (kod 3D Secure).


Dodatkowa funkcja definiowania zaufanych odbiorców płatności


 

W portalu Kartosfera.pl, w zakładce "3D Secure" dostępna jest "Biała lista sprzedawców", gdzie można przejrzeć listę wykonanych transakcji kartowych. Użytkownik karty może wybierać z listy sprzedawcę (odbiorcę płatności) i dokonywać jego oznaczenia jako Zaufanego, czyli nie wymagającego uwierzytelnienia przy kolejnych transakcjach – płatność kartą u zaufanego odbiorcy będzie realizowana od razu (bez podawania kodu PIN ani jednorazowego kodu 3D Secure). Dodając sprzedawcę do listy zaufanych odbiorców można określić maksymalną kwotę transakcji bez uwierzytelnienia, np. ustalając zaufanego odbiorcę do kwoty 150 zł, autoryzacje na kwoty niższe od zdefiniowanej odbędą się bez uwierzytelnienia, zaś każda transakcja przewyższająca 150 zł będzie wymagała pełnego zestawu metod uwierzytelnienia, tj. kodu PIN i SMS.
Zaufanych odbiorców można samodzielnie usuwać z listy.

Biała lista sprzedawców jest funkcją opcjonalną i nie trzeba jej definiować do prawidłowego wykonywania transakcji w internecie. Natomiast PIN 3D Secure jest obligatoryjny i bez jego zdefiniowania transakcja internetowa kartą zostanie odrzucona.

Informujemy, że ta strona używa plików cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” cookies (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu: dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;

w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

 

W ramach serwisu mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:

 

W ramach usługi Internet Banking stosowane są dwa rodzaje plików cookies sesyjnych:

IBSTAT:

Zakładane tylko w momencie, kiedy połączenie z bankiem szyfrowane jest bezpiecznym protokołem SSL. Przechowuje tymczasowy klucz generowany dynamicznie dla każdej wyświetlanej strony serwisu w celu identyfikacji stanu połączenia. Niezbędne do poprawnego działania serwisu.

IB:

Zakładane tylko w momencie, kiedy połączenie z bankiem szyfrowane jest bezpiecznym protokołem SSL. Przechowuje klucz sesji Klienta w celu identyfikacji użytkownika dla serwisu IB. Niezbędne do poprawnego działania serwisu.

Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies, w serwisie stosowane są następujące ich rodzaje:

·  „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

· „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

· „analityczne” wykorzystywane aby zrozumieć, usprawnić oraz prowadzić badania na temat funkcji odświeżalności serwisu , popularności podstron, oraz ilości wejść z innych witryn, informacji o aplikacji lub urządzeniach z jakich generowane są wejścia.

Jak wyłączyć pliki Cookies w przeglądarce ?

Każdy użytkownik Internetu może dostosować poziom akceptacji plików cookies do swoich preferencji, w tym całkowicie zablokować możliwość pozostawiania plików cookies. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym banku z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

Użytkownicy korzystający z urządzenia przenośnego (telefon, smartfon, tablet), powinni zapoznać się z opcjami dotyczącymi ochrony prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta urządzenia mobilnego. Przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Twoim urządzeniu końcowym i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.

Informacje na temat ustawień lub całkowitego wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach dostępne są na poniższych stronach producentów popularnych przeglądarek, lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.