Zastrzeganie usług
W przypadku zgubienia, kradzieży karty lub wejścia w posiadanie PIN-kodu do karty, należy niezwłocznie dokonać zastrzeżenia karty płatniczej w Systemie Internet Banking lub pod numerami telefonów:
0 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
(+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora)
(+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia według taryfy operatora)
faks (+48) 86 215 50 51
Kontakt możliwy jest również e-mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Ze względów bezpieczeństwa Bank Spółdzielczy w Będzinie umożliwił klientowi zablokowanie dostępu do Internet Bankingu poprzez wysłanie wiadomości SMS na numer SMS Bankingu w Banku (tel: +48 661 000 238) o treści:
- BI#identyfikator, gdzie identyfikator to login do Internet Bankingu. Program zweryfikuje, czy podany identyfikator jest powiązany z numerem telefonu (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych osobowych). W przypadku istniejącego powiązania dostęp jest blokowany i odsyłany odpowiedni komunikat do Klienta.
- BI#identyfikator#PESEL - gdzie identyfikator to login do Internet Bankingu. SMS blokuje dostęp z dowolnego telefonu.
Uwaga: działanie blokowania jest niezależne od posiadania przez klienta usługi SMS Bankingu i ustawionej uproszczonej składni zapytań.
Opcja w zakładce Ustawienia --> Kanały dostępu (w serwisie klienta) umożliwia blokowanie dostępu do rachunków poprzez Internet oraz SMS Banking. Zablokowaną w ten sposób usługę może odblokować operator w banku lub sam klient przed opuszczeniem okna z wymienionym menu.
![]() |
Dziennie notuje się nawet kilkadziesiąt prób posłużenia się cudzym lub podrobionym dokumentem! Należy pamiętać, że wobec nasilających się prób wyłudzeń z wykorzystaniem cudzej tożsamości, samo zgłoszenie utraty dokumentów na Policji czy w urzędzie już nie wystarcza!
Powinno się jak najszybciej, dla własnego bezpieczeństwa oraz ochrony swojego mienia, zgłosić to w Banku, składając stosowny wniosek o dokonanie zastrzeżenia w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE. |
Szczegółowe informacje:
Co robić w przypadku utraty dokumentów?
- Natychmiast zastrzec je w Banku w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE.
- Powiadomić Policję (gdy utracono je w wyniku kradzieży).
- Zawiadomić najbliższy organ gminy lub placówkę konsularną i wyrobić nowy dokument.
Jakie rodzaje dokumentów należy zastrzegać?
Wszystkie dokumenty potwierdzające tożsamość. Najważniejsze z nich to:
- dowód osobisty,
- paszport,
- prawo jazdy,
- książeczka wojskowa,
- książeczka żeglarska,
- dowód rejestracyjny,
- karta pobytu.