Gwarancje

bfg baner

Chroń swoją tożsamość

muszla.01.300x169.jpg 

Bezpieczeństwo eBankowości

secure

Bankowość elektroniczna

logowanie 3

wspieramy mks

Bezpieczne oszczedzanie

bps

Stabilni i silni w Grupie

 

359 Banków Spółdzielczych z całej Polski (64% sektora bankowości spółdzielczej) zrzeszonych jest z Bankiem Polskiej Spółdzielczości S.A., tworząc wspólnie Grupę BPS. Rola Banku BPS polega na wspieraniu Banków Spółdzielczych w ich działalności. Bank BPS posiada także swoją sieć sprzedaży, dzięki której prowadzi działalność komercyjną.

 

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS w liczbach:

 

 

Suma bilansowa na koniec lipca 2015 r. wynosiła prawie 68 mld zł (dokładnie 67,68 mld zł)

 

 

Każdego dnia obsługują 6 mln klientów

 

 

Posiadają prawie 3 tys. placówek i ponad 4,7 tys. bankomatów, co daje im pozycję
w czołówce instytucji finansowych w Polsce

 

 

Stanowią ponad 6% sektora bankowego w Polsce

 

Bank BPS oraz zrzeszone z nim Banki Spółdzielcze obsługują zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstwa. Oferują produkty, uwzględniając potrzeby regionów, w których działają. Mają szczególnie bliskie relacje z mikro, małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Są ważnym elementem rodzimej gospodarki.

 

Dane finansowe za I półrocze 2015 r. potwierdzają, że sytuacja ekonomiczna Grupy BPS jest dobra. Zapewnia ona ciągłą i sprawną obsługę klientów korzystających z finansowania Banków Spółdzielczych oraz bieżącą obsługę depozytów. Mimo utrzymujących się od wielu miesięcy niskich stóp procentowych, powodujących zmniejszenie wpływów odsetkowych, Banki Spółdzielcze zrzeszone w Grupie BPS osiągają dodatnie wyniki finansowe. Mają także wysoki współczynnik wypłacalności, który kształtuje się na poziomie ponad 16%, tj. wyższym niż wymagany przez KNF. Dzięki racjonalnej polityce dywidendowej prowadzonej przez zarządy poszczególnych Banków tworzących Zrzeszenie ich kapitały własne są adekwatne do skali działalności. Depozyty klientów Banków Spółdzielczych i Banku BPS posiadają gwarancje Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

 

Sektor bankowości spółdzielczej jest stabilny. Od 2002 roku, czyli od powstania Zrzeszenia BPS, nie zdarzyła się upadłość Banku Spółdzielczego, mimo wielu negatywnych zjawisk, które zachodziły w gospodarce. Zrzeszenie BPS dąży obecnie do stworzenia Systemu Ochrony Instytucjonalnej, który zagwarantuje płynność i wypłacalność Banków Spółdzielczych w nim uczestniczących. Rozpoczęte w tym celu działania są zgodne
z dyrektywą unijną i wpisują się w proces zapewnienia stabilności sektora finansowego
w Polsce i w Europie.

 

Blisko ludzi i lokalnych społeczności

 

Działalność Banków Spółdzielczych opiera się na bliskich i dobrych relacjach z klientami i społecznością lokalną. Banki Spółdzielcze aktywnie uczestniczą w życiu środowisk, w których działają, wspierają ich rozwój oraz podejmowane inicjatywy. Są prospołeczne, silnie zaangażowane w działalność edukacyjną, kulturalną, sponsoringową i charytatywną. Banki Spółdzielcze funkcjonują, opierając się wyłącznie na polskim, rodzimym kapitale i spełniają przy tym takie same wymagania finansowe co duże, międzynarodowe banki komercyjne. Skutecznie konkurują z bankami komercyjnymi, systematycznie podnoszą standard działania i jakość świadczonych usług oraz poszerzają paletę oferowanych produktów. Niezmiennie cieszą się wysokim zaufaniem swoich klientów.

 

Wspólnie od pokoleń

 

Sektor bankowości spółdzielczej ma długą i imponującą historię. Funkcjonuje od ponad 150 lat. Powstał pod zaborami, by wesprzeć gorzej sytuowane grupy społeczne: chłopów, rzemieślników i drobnych wytwórców, i utrzymać polski kapitał w polskich rękach. Działalność na rzecz lokalnych społeczności oraz wspieranie ich rozwoju gospodarczego, społecznego i kulturalnego do dziś leży u podstaw misji i działalności banków spółdzielczych.

Informujemy że ta strone używa plików cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” cookies (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu: dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;

w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

 

W ramach serwisu mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:

 

W ramach usługi Internet Banking stosowane są dwa rodzaje plików cookies sesyjnych:

IBSTAT:

Zakładane tylko w momencie, kiedy połączenie z bankiem szyfrowane jest bezpiecznym protokołem SSL. Przechowuje tymczasowy klucz generowany dynamicznie dla każdej wyświetlanej strony serwisu w celu identyfikacji stanu połączenia. Niezbędne do poprawnego działania serwisu.

IB:

Zakładane tylko w momencie, kiedy połączenie z bankiem szyfrowane jest bezpiecznym protokołem SSL. Przechowuje klucz sesji Klienta w celu identyfikacji użytkownika dla serwisu IB. Niezbędne do poprawnego działania serwisu.

Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies, w serwisie stosowane są następujące ich rodzaje:

·  „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

· „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

· „analityczne” wykorzystywane aby zrozumieć, usprawnić oraz prowadzić badania na temat funkcji odświeżalności serwisu , popularności podstron, oraz ilości wejść z innych witryn, informacji o aplikacji lub urządzeniach z jakich generowane są wejścia.

Jak wyłączyć pliki Cookies w przeglądarce ?

Każdy użytkownik Internetu może dostosować poziom akceptacji plików cookies do swoich preferencji, w tym całkowicie zablokować możliwość pozostawiania plików cookies. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym banku z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

Użytkownicy korzystający z urządzenia przenośnego (telefon, smartfon, tablet), powinni zapoznać się z opcjami dotyczącymi ochrony prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta urządzenia mobilnego. Przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Twoim urządzeniu końcowym i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.

Informacje na temat ustawień lub całkowitego wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach dostępne są na poniższych stronach producentów popularnych przeglądarek, lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.